{{content}} ×

Wat te doen bij schade met je privé shortlease auto | Supershortlease Privé | Supershortlease

Schade, dringend hulp nodig!?


Zorg eerst voor een veilige situatie:

Wanneer er gewonden zijn, verleen dan eerste hulp of bel 112.
Breng jezelf en de andere partij in veiligheid.
Blijf rustig en vriendelijk.
Indien mogelijk rij dan naar de dichtstbijzijnde veilige plek.
Indien dit niet kan zet dan je gevarendriehoek neer en zet de knipperlichten aan. 
Bel, zodat het voertuig kan worden weggesleept.

 

Je kunt niet meer verder rijden met de auto:


1) Vul het schadeformulier volledig in (voor- en achterzijde), of meld je schade mobiel. Als er een tegenpartij is moeten jullie beiden het formulier ondertekenen.

2) Bel 0031 88 99 60 111. Buiten kantooruren word je doorgeschakeld naar de alarmcentrale.

3) Stuur of mail het schadeformulier met eventuele foto's binnen 48 uur naar wagenparkbeheer@supershortlease.nl 

Schakel bij twijfel altijd de politie in. In het buitenland is dit in sommige landen verplicht.

Je kunt nog verder rijden met de auto:


1) Vul het schadeformulier volledig in (voor- en achterzijde). Als er een tegenpartij is moeten jullie beiden het formulier ondertekenen.

2) Meld de schade binnen 24 uur en stuur het schadeformulier met eventuele foto's binnen 48 uur naar wagenparkbeheer@supershortlease.nl

Schakel bij twijfel altijd de politie in. In het buitenland is dit in sommige landen verplicht.

Wie helpt jou op weg?


Bel 0031 88 99 60 111. Binnen openingstijden krijg je een collega van de afdeling Wagenparkbeheer aan de lijn. Hij zal je verder helpen. Buiten kantooruren word je automatisch doorgeschakeld naar de alarmcentrale. Zo is er 24/7 hulp beschikbaar.

Er wordt voor gezorgd dat je zo snel mogelijk weer op weg bent. Je kan ook rechtstreeks contact opnemen met de alarmcentrale van het betreffende automerk waar je mee rijdt. Je vindt dit nummer in het instructie- of onderhoudsboekje in de auto.

Ruitschade


Een ruit van je shortlease auto beschadigd? Bel dan binnen openingstijden ook met onze afdeling Wagenparkbeheer via 0031 88 99 60 111. Buiten openingstijden bel je naar:

123Ruit.nl via 088-1850500
of Autotaalglas 0800-0828.

Soms wordt eerst een nood oplossing geboden, voordat een definitieve nieuwe ruit geplaatst kan worden. Afhankelijk van het moment, locatie, soort ruit en levertijden.

Schade in het buitenland


Ook vanuit het buitenland bel je het nummer 0031 88 99 60 111. De procedure is verder hetzelfde.

> Let op dat in sommige landen de betrokken voertuigen niet mogen worden verplaatst totdat de politie is gearriveerd.

Maak altijd een melding bij Supershortlease


Maak altijd een melding van schade aan jouw shortlease auto bij Wagenparkbeheer. Door het vastleggen van jouw pech melding, verloopt de afhandeling bij onze externe partijen ook vlotter. Heb je de alarmcentrale of een andere externe hulpdienst gesproken buiten openingstijden? Maak de melding bij wagenparkbeheer dan (later) alsnog!

Wat is schade?


Dat lijkt niet zo’n moeilijke vraag, maar er is natuurlijk wel een verschil tussen een forse deuk en steenslag op de motorkap door gebruik van de auto. Beide vallen wel onder de noemer schade, maar de afhandeling is anders. We spreken over ‘acceptabele schade’ en ‘onacceptabele schade’.

Onder acceptabele schade (oftewel gebruikersschade) verstaan we slijtage en/of kleine beschadigingen die verwacht kunnen worden gezien de leeftijd en kilometerstand van de auto, wat voortkomt uit normaal gebruik van de shortlease auto.

Onder onacceptabele schade verstaan we schade die van invloed is op de visuele staat van de auto en/of de functionaliteit. Dit is dan schade die niet toegerekend kan worden aan normaal gebruik of ouderdomsslijtage.

Niet helemaal duidelijk wat het verschil is? Bekijk dan ons innameprotocol. Door middel van foto’s zie je wat voor soorten schade we afhandelen.

 

 

Image Text

 

 

Whatsapp
Whatsapp
Chat
Chat
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
E-mail
E-mail

E-mail

Wil je meer informatie? Of heb je een offerte ontvangen waar je vragen over hebt?