{{content}} ×

Wie zijn wij

In tegenstelling tot die beroemde rebel zonder specifieke ambitie, heeft Rebel Lease wél een doel voor ogen: het creëren van een leasemaatschappij die het beter doet. Dat betekent een leasemaatschappij waarbij het leasen in zijn werk gaat zoals je altijd al gehoopt had en waar je je nooit af hoeft te vragen of je welkom bent als klant. Integendeel, Rebel Lease gaat altijd een stap verder om je zo goed mogelijk te helpen. Daarnaast organiseren we evenementen die passen bij het karakter van onze klanten en onze organisatie. Op die manier creëren we niet alleen een nieuw soort leasemaatschappij, maar ook een hechte club van gelijkgestemden die zich laat kenmerken door wederzijds gezonde samenwerkingen en een leuke sfeer.

Tegendraads
Rebel Lease zwemt tegen de stroming in. Waar andere leasemaatschappijen klanten pas accepteren als ze al meerdere jaren groei kunnen laten zien, maakt Rebel Lease er een punt van om ook in een eerder stadium met haar klanten mee te denken. Dit blijven we overigens doen wanneer je al klant bent. Als gedurende het leasecontract bijvoorbeeld blijkt dat het voor jou gunstig is om een nieuwe overeenkomst met betere voorwaarden af te sluiten, dan hoor je dit tijdig van ons.

Leasen zoals jij dat wilt
Met het leasen van een auto voorzie je namelijk niet alleen in een mobiliteitsbehoefte, het gaat vooral ook over persoonlijke vrijheid. Het is daarom de missie van Rebel Lease om onze klanten dat gevoel zoveel mogelijk te laten ervaren. Om dat te bereiken, presenteren we met Rebel Lease een nieuwe invulling van het begrip ‘leasen’, een invulling die eindelijk kan voldoen aan de hoge verwachtingen die je van jouw leasemaatschappij mag hebben.

Meer weten?
Wil je meer weten over de unieke dienstverlening van Rebel Lease? Onze medewerkers maken graag tijd voor een kennismakingsgesprek om de mogelijkheden in kaart te brengen.


Michel van Duin

Bouwjaar: 1980
Functie: Accountmanager buitendienst

Michel treedt zijn klanten altijd met een open vizier tegemoet. “Ik vind het belangrijk dat we beiden achteraf tevreden kunnen terugkijken op de overeenkomst,” aldus de accountmanager.

Image Text

Hoe ziet jouw werk eruit? “Ik ben accountmanager buitendienst, en samen met Frank Binkhorst verantwoordelijk voor de sales binnen Rebel Lease. Wij zijn het eerste aanspreekpunt voor onze relaties.”

Wat trekt jou aan bij Rebel Lease? “Je merkt het al als je hier binnen loopt: er hangt een goeie ‘vibe’, een gevoel van positiviteit en ambitie. De directie wordt enthousiast bij frisse, nieuwe ideeën en motiveert je om die uit te werken. Dit geeft mij enorm veel energie.”

Wat maakt dit mogelijk? “Het is kleinschaliger, bijna familiair. We willen hard gaan voor het bedrijf en elke dag beter worden. Daarmee helpen we elkaar om de klant zo goed mogelijk in zijn mobiliteitsbehoefte te voorzien. Die wisselwerking bevat geen enkel spoortje negativiteit. Daar profiteren we zelf van, maar zeker ook de klanten.”

Loopt alles dan altijd op rolletjes? “Natuurlijk niet altijd. Maar er is voldoende ruimte om een keer op ons gezicht te gaan, weer op te krabbelen en het de volgende keer beter te doen. De directie vraagt ons - verwacht zelfs van ons - dat we met ideeën komen. Daarmee kan de rem eraf en word je gedwongen uit je comfortzone te treden. Dat levert de mooiste dingen op.”

Wat heb je met Joop Zoetemelk? Lachend:  “Ik ben geboren in het jaar dat hij de Tour de France won. Misschien dat ik daarom zo van wielrennen houd. Ik heb zelf wedstrijden gefietst in het amateurpeloton, waarbij ik vaak de aanval koos, liefst bij tegenwind en regen. Waar anderen afzien krijg ik extra moraal. Nu fiets ik alleen nog recreatief.”

Wat doe je als je niet fietst of werkt? “Ik woon in Alphen aan den Rijn en heb een passie voor Italië: ieder jaar ga ik erheen om te genieten van het landschap, de wijnen, lekker eten en de Italianen zelf. Ik ben ook een liefhebber van Italiaanse auto’s. Alfa Romeo is mijn merk, ik had er vroeger al posters van op mijn kamer hangen. Jarenlang heb ik verschillende Giulietta’s gereden, nu rijd ik in een Giulia.”

Wat mogen klanten van jou verwachten? “Bovenal eerlijkheid. Een jarenlange samenwerking met klanten houdt alleen stand als je je onthoudt van gladde verkooppraatjes. Met een goed advies op basis van de waarheid kun je samen vooruit. Ik denk altijd aan de lange termijnrelatie, zeg waar het op staat en maak het niet mooier dan het is.” Hij knipoogt en voegt daar lachend aan toe: “Nóg mooier dan bij Rebel Lease kan ook bijna niet.”  


Frank Binkhorst

Bouwjaar: 1986
Functie: Accountmanager buitendienst

Werken voor Rebel Lease is voor hem een logische stap: “Het is een bedrijf waarin ik echt het verschil kan maken voor de klant.”

Image Text

Wat heb je met auto’s? “Van kleins af aan heb ik er al iets mee. Ik heb zelf een passie voor sportauto’s en cabrio’s, maar ik hou er ook van om samen met een klant een auto samen te stellen.”

Waar heb je hiervoor gewerkt? “In het verleden was ik werkzaam bij een grote leasemaatschappij. Vanwege de omvang had ik daar als accountmanager minder invloed op de processen en details in de overeenkomsten die ik afsloot. De overstap naar Rebel Lease was voor mij logisch. Hier heb ik die invloed wel.”

Waarom vind je dat belangrijk? Rebel Lease is een kleinschalig bedrijf met grote ambities waar ik kan doen wat ik leuk vind! Meedenken vanuit de visie van de ondernemer. Maatwerk leveren, waarbij de flexibiliteit van onze organisatie al die maatwerkafspraken behapbaar maakt. Specifieke details kunnen voor klanten een groot verschil maken.”

Je houdt er kennelijk van om nét buiten de lijntjes te kleuren… Lachend: “Wat dat betreft past de naam Rebel Lease goed bij mij. Dat hebben ook meerdere mensen tegen mij gezegd toen ik hier kwam werken.”

Wat doe je buiten je werk om? “Samen met mijn vriendin houd ik van uit eten gaan en een lekker wijntje drinken, we genieten van de goede dingen van het leven. Italië is wat dat betreft een heerlijk land om in vakanties doorheen te reizen. Liefst in een cabriolet met het zonnetje op de bol…”

Waar hou je helemaal niet van? “In alle eerlijkheid? Klussen. We hebben een huis gekocht en dat verbouwd. Voorheen zaten we in een appartement, maar we wilden graag iets groter wonen. Dus dan maar even flink de ‘linker’ handen uit de mouwen steken.”

Wat mogen klanten van jou verwachten? “Tijd, aandacht en inspanning. Ik zie het als volgt: eigenlijk werk ik niet voor Rebel Lease maar voor de klant. Ik kijk naar de mobiliteitsbehoefte in z’n geheel. Die behoefte probeer ik vervolgens bij Rebel Lease te vertalen naar de best mogelijke oplossing, of het nu voor vier jaar is of voor kortere termijn. Onze organisatie is wat dat betreft echt een one stop shop, met lease-, shortlease- en huurauto’s. Ik zal voor klanten altijd de beste oplossing vinden.”


Chris Jonker

Bouwjaar: 1980
Functie: Manager contractbeheer & operations

Hij is eindverantwoordelijk voor het operationele reilen en zeilen rondom de auto’s die onder Rebel Lease te boek staan. Bij Rebel Lease is Chris Jonker in staat om zijn ondernemerschap in de praktijk te brengen. “Er is voor mij en de collega’s een hoop vrijheid om ideeën in te brengen en door te voeren”, legt hij uit.

Image Text

Wat houdt je bezig in je werk? “Alles wat te maken heeft met het wagenpark, zoals schades en onderhoud, maar ook het inkopen van auto’s en de verkoop na afloop van de leasetermijn. In de afgelopen periode hebben we Rebel Lease operationeel goed in de steigers gezet. Bijvoorbeeld door het professionaliseren en digitaliseren van alle onderhoudsaanvragen, alle schades en de inkoop van auto’s. Stapje voor stapje komt Rebel Lease hiermee op een steeds hoger niveau.”

Vóór april 2020 heb je 12 jaar bij een andere leasemaatschappij gewerkt. Hoe ervaar je het werken bij Rebel Lease? “De sfeer en de samenwerking zijn hier top! Enerzijds omdat de mensen open staan voor contact en anderzijds omdat zij open staan voor verbeteringen. Mijn voormalige werkgever was een heel andere club met enorm veel auto’s. Daar wandelden we op den duur over platgetreden paden volgens vaste procedures. Bij Rebel Lease merk je dat iedereen open staat voor ideeën en mee wil gaan in de groei van de organisatie. Dit gezamenlijke enthousiasme geeft energie – een heerlijke dynamiek.”

Wat ervaart een klant die jou aan de telefoon krijgt? Wat voor persoon ben jij? “Ik zal er alles aan doen om klanten mobiel te houden, binnen de gestelde 

normen en wat je in alle redelijkheid van mij kunt verwachten. Volgens mijn collega’s beschik ik over een grote kennis, ben ik heel meedenkend en altijd oplossingsgericht. Vanuit die basis kan ik alle benodigde informatie aan klanten verstrekken, zodat zij te allen tijde zelf de juiste keuzes kunnen maken.”

Wat houdt je bezig naast je werk? “Ik ben getrouwd, wij hebben twee kinderen en zijn woonachtig in Alkmaar. In het weekend mag ik graag met mijn motor toeren over de dijkjes en door de duinen. Je komt hiermee op prachtige stukjes Nederland. Verder ben ik echt auto-minded, van oud tot nieuw. Ik hou bijvoorbeeld van autoshows en bezoek graag beurzen. Ook de evolutie van technologische mogelijkheden is heel interessant om te volgen.”

Kun je daarvan een voorbeeld geven? “Het elektrisch rijden neemt behoorlijk toe. Hoe gaan we het inkleden als we straks allemaal op stroom rijden? Vooruitgang is interessant, maar het brengt ook aangrenzende vraagstukken met zich mee. Hoe kunnen we die elektriciteit straks met z’n allen opwekken en opslaan voor momenten dat we het nodig hebben? Er zijn nog vele infrastructurele hordes te nemen om dat allemaal goed neer te zetten.”


Eric van der Geer

Bouwjaar: 1972
Functie: Wagenparkbeheerder

Image Text

Sommige mensen maak je wat auto's betreft niets wijs. Eric van der Geer is zo'n iemand. Hij heeft een passie voor techniek en volgt de ontwikkelingen van het autorijden op de voet. Oorspronkelijk opgeleid als automonteur, klom hij op tot bedrijfsleider bij zijn vorige werkgever. Sinds 2007 past Eric al zijn kennis en ervaring toe als wagenparkbeheerder van HuurMij Mobiliteit.

"Geen dag is hetzelfde en dat houdt mijn werk spannend", vertelt hij. "Zijn het geen prijsonderhandelingen met leveranciers, dan ben ik wel bezig met onderhoud, schadeherstel of het rijklaar maken van nieuwe auto's. Ik stuur drie jongens in de werkplaats aan. Samen zorgen we er voor dat ons wagenpark er tiptop uitziet."

Zijn vrije tijd brengt hij door met zijn vrouw en 2 tieners, een meisje en een jongen. Vooral de zaterdagen zijn goed gevuld met volleybal en voetbal. In het vaderschap vertrouwt hij op zijn gevoel, net als in zijn werk. "Je gevoel is een uitstekend uitgangspunt om keuzes op te baseren", aldus Eric. "Die insteek heb ik overgehouden aan mijn werk als APK-keurmeester. Net als het vermogen om snel knopen door te hakken."

"Het is goed of het is niet goed", luidt zijn stelling. "Dat zeg ik ook altijd tegen de automonteurs die ik opleid: welke keuzes zou je maken als het om jouw eigen auto ging? Het is het beste referentiekader dat je hebt. En met dat uitgangspunt neem je altijd de juiste beslissingen voor een klant."


Tjeerd Stuivenberg

Bouwjaar: 1991
Functie: Operationeel medewerker

Image Text

Met een vader in de autobranche werd zijn liefde voor auto's hem met de paplepel ingegoten. Tjeerd smult voornamelijk van normaal uitziende auto's met grote motoren. "Groffe bakken", noemt hij ze zelf. Sinds 2015 werkt hij als operationeel medewerker voor HuurMij Mobiliteit. En dan met name voor Supershortlease en Rebel Lease.

"Ik heb gezellige collega's en een divers takenpakket", vertelt Tjeerd. "Daar hou ik van; dat regelwerk. Ik moet constant schakelen tussen contractbeheer, transport, planning, reparatie en onderhoud. Regelmatig heb ik daarom contact met de klant. Dat zijn meestal plezierige gesprekken, maar soms moet ik ook wat stelliger zijn. Ik heb een sterk rechtvaardigheidsgevoel, zowel voor mijzelf als voor de klanten. Daarom komen we er gelukkig altijd samen uit. Het leukste moment is natuurlijk als ik klanten mag bellen voor aflevering van hun nieuwe leaseauto."

Zelf rijdt hij 's winters met veel genoegen op en neer naar Oostenrijk. Tjeerd: "Ik ben gek op snowboarden. Die vrijheid, de rust die het geeft. Heerlijk! En dan aansluitend samen met vrienden een feestje bouwen. Het liefst zou ik vijf keer per jaar op wintersport gaan, maar twee keer lukt altijd wel."

In de zomerperiode richt hij zich op voetballen, duiken en barbecueën. Als het weer het toelaat gaat Tjeerds barbecue ieder weekend aan. En dan niet voor een hamburgertje. Nee: het zijn gerechten die zomaar 10-12 uur bereidingstijd hebben. Zoals pulled pork, een goed stuk ham of een tomahawk ribeye. "Het lekkerste stuk vlees dat er is", vindt hij zelf. "Wat voor barbecueën geldt, is ook op het werk van toepassing: met aandacht en een beetje geduld krijg je het beste resultaat."


Marco Rosenboom

Bouwjaar: 1968
Functie: Operationeel medewerker

Al sinds zijn 18e werkt hij met veel plezier in de autobranche. Het liefst met een breed pakket taken onder zijn handen. Bij HuurMij, Supershortlease en Rebel Lease vindt hij de dynamiek die hij zoekt. “Zodra het druk wordt ben ik in mijn element”, vertelt Marco Rosenboom.

Image Text

Wat is jouw voorgeschiedenis? “Voordat ik hier startte, werkte ik o.a. 17 jaar bij Maxima Lease. Na de overname van dit bedrijf zag ik mijn rol veel kleiner worden, waarna ik mijn contacten bij HuurMij en Supershortlease aansprak op een mogelijke overstap. Dat werd op 1 juni 2021 concreet. Zij zagen wel toekomst in mijn ruime ervaring in de branche.”

Wat spreekt je aan in je werk? “Het is voor mij een uitdaging om het operationele werk bij HuurMij, Supershortlease en Rebel Lease te stroomlijnen. Naast schadeafhandeling en contractbeheer krijg ik ook veel andere vragen van klanten waarop ik een antwoord kan geven. Bijvoorbeeld wanneer iemand voor een bepaalde tijd een auto heeft geshortleased en dit wil omzetten naar een leasecontract voor langere termijn. Dat kan heel eenvoudig geregeld worden en daarin vertolk ik een spilfunctie.”

Hoe ervaar je het werken bij HuurMij, Supershortlease en Rebel Lease? “Allereerst kan ik het heel goed vinden met al mijn collega’s. De sfeer is goed, het voelt vertrouwd en dat is een aangename verrassing als je - zoals ik - lang voor andere maatschappijen werkzaam bent geweest. Daarbij heerst hier een goede dynamiek, vanwege de combinatie van verhuur, shortlease en lease. Er zit beweging in de autovoorraad en er is veel klantencontact. Het voelt voor mij als een warm bad.”

Waar houd je je privé mee bezig? “Privé geniet ik van het gezinsleven en ga ik graag wandelen met de hond, door het bos of over het strand. Darten is een grote hobby, dat doe ik al 30 jaar in competitieverband. Mijn vrijdagavonden staan hiervoor gereserveerd!”

Wat spreekt je aan in de autobranche? “Na de middelbare school ben ik erin terecht gekomen en het heeft me nooit meer losgelaten. Ik ben autospuiter en LPG-inbouwer geweest en nu werkzaam in het leasevak. Nog steeds kan ik genieten van een slipcursus, rijden in het terrein of op het circuit of rondtoeren met een mooie oldtimer. Mits het lakwerk picobello gerestaureerd is natuurlijk, want daar heb ik oog voor. Ik droom van een voorbeeldig gerestaureerde Jaguar E-type. Maar ik hoef hem niet persé zelf te bezitten.”

Wat breng je mee in je werk? “Ik hoop dat mijn kijk op zaken toegevoegde waarde levert voor klanten. Bepaalde beslissingen hebben een zekere invloed op operationele zaken en het is goed om daar vooraf op te kunnen inspelen en de klant helderheid te verstrekken. Ik ben echt iemand die mensen zo goed mogelijk zal proberen te helpen. Tegelijkertijd ben ik altijd eerlijk en recht door zee. Ook wanneer iets onverhoopt niet goed gaat. Het gaat er uiteindelijk om hoe je het oplost voor een klant.”


Marcus de Jong

Bouwjaar: 1970
Functie: Debiteurenbeheerder

Sinds oktober 2020 doet hij het debiteurenbeheer voor HuurMij, Supershortlease en Rebel Lease. De kracht van Marcus de Jong zit hem in het meedenken met de klant: “Mijn doel is niet om wanbetalers uit de auto te krijgen, maar om tevreden klanten te krijgen die hun rekeningen op tijd betalen.”

Image Text

Wat mogen we privé van je weten? Lachend: “Ik heb weinig geheimen, hoor. Momenteel ben ik woonachtig in Vijfhuizen. Tot mijn 32e heb ik zelf gevoetbald en sindsdien ben ik in verschillende functies bij clubs betrokken geweest. Ik ben een echte voetbalfanaat. Momenteel ben ik teammanager van AVV Swift (hoofdklasse zaterdagamateurs). Ik tref voorbereidingen voor de wedstrijden, regel tenues, het materiaal en de busreizen. De spelers hoeven zich alleen nog maar bezig te houden met voetballen.”

Hoe ervaar je je werk als debiteurenbeheerder? “Heel interessant. Dit is wie ik ben en wat ik goed kan, het zit als het ware in mijn DNA. De groei van ons wagenpark betekent ook een groei in het debiteurenbeheer, waar ik momenteel 2 dagen per week voor reserveer. Opvallend is daarbij dat de directie mij steeds meer aanverwante taken toeschuift, waaronder de afhandeling van verkeersboetes.”

Wat maakt jou goed in wat je doet? “Je kunt debiteurenbeheer op twee manieren aanvliegen: tekeer gaan als een olifant in een porseleinkast of zoeken naar oplossingen. Waar je bij de ene klant heel strak en zakelijk moet blijven, kun je bij de ander een connectie zoeken. En van kijken hoe ik mensen kan helpen word ik zowel zakelijk als privé altijd erg enthousiast. Het is een werkwijze waarmee je uiteindelijk vaak veel meer bereikt.”

Hoe vind je die connectie met de klanten? “Zaken doen is een nauw samenspel van sales, wagenparkbeheer en debiteurenbeheer. Het één kan niet zonder het ander. Daarbij geldt: afspraak is afspraak, waarbij plek is voor emotie van de klant. Mijn uitgangspunt is altijd om een mogelijk probleem op te lossen, waarbij ik mij realiseer

dat dit soms niet kan. Wanneer het me lukt om een openstaande rekening betaald te krijgen, terwijl de klant hier een goed gevoel aan overhoudt, geeft dat veel voldoening.”

Wat trekt je aan in het werken bij HuurMij, Supershortlease en Rebel Lease? “Het klikt goed onderling, sinds de eerste minuut voel ik me hier thuis. Wie hier werkt kan helemaal zichzelf zijn en dat is prettig. Daarnaast heeft de organisatie een grote kring vaste klanten, waarvan ik met een aantal regelmatig contact en zelfs een bepaalde klik heb. De aanpak die we hanteren zal daarbij helpen. De manier waarop jouw leasemaatschappij contact met je legt zegt veel over de organisatie waarmee je zaken doet. Ons streven is daarbij om een positieve invalshoek te vinden, dat past bij deze club. En bij het type klanten dat wij aantrekken.”

Welk type klanten trekken HuurMij, Supershortlease en Rebel Lease aan? “Zij stellen zich open en transparant op, ze leveren op verzoek de juiste stukken aan en komen hun afspraken na. Daarbij behandelen zij de auto alsof die van henzelf is. Op onze beurt bieden wij hen de flexibiliteit om eenvoudig te schakelen tussen huur, shortlease en lease. Er ontstaat dan een mooie wisselwerking op basis van vertrouwen.”

Wat is je boodschap naar klanten met een achterstallige rekening? "Blijf bereikbaar, ook als de zaken er minder rooskleurig voor je uitzien dan je zou willen. Dat geeft ons de kans om al pratende te helpen, mee te denken en tot overeenstemming te komen. Ik loop al drie decennia mee in dit vak en klanten kunnen gebruik maken van de kennis die ik heb opgebouwd. Hoe meer ik weet van houw situatie als klant, hoe beter ik kan adviseren over de betalingen."